gry>>> ciekawostki >>> strona główna


Przepisy gry w Cricket

Cricket jest jedną z najpopularniejszych gier w Stanach Zjednoczonych, a i obserwacje poczynione w polskich pubach wydają się sugerować, iż również rodzimi gracze docenili jej walory. Jest to gra w, której strategia może pomóc słabszemu pokonać silniejszego, dzięki czemu pojedynki niosą ze sobą sporo emocji.

Cel gry:
Celem gry jest "zamknięcie" wszystkich swoich numerów w dowolnej kolejności (od 20 do 15 i bulls-eye zewnętrzny i wewnętrzny) i zakończenie gry z większą (*) lub równą ilością punktów do przeciwnika. Aby zamknąć numer należy trafić w niego trzykrotnie.

 

Punktacja:
Na tablicy zapisujemy w malejącym porządku liczby od 20 do 15 i środek od góry do dołu tablicy. Bullseye jest zazwyczaj zapisywany jako B (lub C od " cork" innego terminu dla środka tarczy). Każda lotka, która trafi w jakikolwiek numer liczy się pod warunkiem, że numer ten nie jest zamknięty Wąski zewnętrzny pierścień liczymy podwójnie, a wewnętrzny potrójnie. Zdobycie jednej lotki w numerze, który możemy zamknąć oznaczamy poprzez (\) obok właściwego numeru. Zdobycie dwóch lotek (lub jednej podwójnej) przez (X) a trzech (lub jednej potrójnej lub innej kombinacji) poprzez (kółeczko z X w środku) co oznacza, że jest on zamknięty. Zewnętrzny środek liczymy pojedynczo a wewnętrzny podwójnie. Jeżeli dany numer jest trafiony trzy razy w jakiejkolwiek kombinacji zostaje zamknięty.

 

Gra:
Pierwszy gracz rzuca 3 lotkami w jakikolwiek numer starając się go zamknąć i/lub uzyskać punkty (w grę można grać bez punktów). Po zliczeniu rzuconych punktów gracze rzucają naprzemiennie dopóki jeden z nich nie zamknie wszystkich numerów i ma więcej lub taką samą liczbę punktów co przeciwnik.

Punkty są tym co czyni grę w Cricket bardzo interesującą. Kiedy zamkniesz jakiś numer do czasu aż twój przeciwnik nie zamknie go również wszystkie lotki, które trafią w to pole liczą się jako punkty dla ciebie i są sumowane na twojej stronie tablicy. Np. Masz zamkniętą 18 a twój przeciwnik ma tylko jedną 18. Jeżeli trafisz potrójną 18 dodajesz do swojego wyniku 54 punkty. Jeżeli teraz twój przeciwnik trafi potrójną 18 tylko dwie liczą się aby zamknąć numer, trzecia nie liczy się bo ty masz ją już zamkniętą (**). Jeżeli ktoś ma zamknięte wszystkie numery ale ma mniej punktów od przeciwnika to aby wygrać grę to musi uzbierać taka liczbę punktów by się zrównał z przeciwnikiem. Jeżeli obaj gracze mają tę samą liczbę punktów wygrywa ten, kto jako pierwszy zamknął wszystkie swoje numery.

 

Strategia:
Najlepszą strategią jest zamykanie najwyższych numerów w malejącym porządku (dlatego zapisane są na tablicy wyników w tej kolejności). Poprzez wczesne zamykanie numerów a nie zbieranie punktów słabszy grać może pokonać lepszego. Z drugiej strony należy mieć na swoim koncie trochę punktów aby nie przegrać. Pograj parę razy a dowiesz się dlaczego. Najlepiej jak opracujesz własną strategię


(*) - niektóre tarcze elektroniczne stosują punktacje mniejszościową. Punkty zdobyte po rzucie w zamknięty numer naliczane są przeciwnikom. Wygrywa gracz który zdobędzie najmniejszą ilość punktów.
(**) - podobnie jak wyżej. Niektóre tablice elektroniczne zaliczają 3 trafienia bez względu na to czy ktoś już wcześniej zamknął dany numer

 
 

[savoir-vivre] [ciekawostki][przepisy] [wpisz się do serwisu] [ciekawe strony][przewodnik][4hotele.pl] [euroserwer]

last minute Kraków  noclegi Kraków  Wesela Kraków  Bankiety Kraków 

index